Search

vedligehold

Fordele

  • Kom i gang hurtigt efter katastrofen
  • Få den bedste serverløsning
  • Få testet, om data kan genskabes

Læs mere om:

Katastrofeplan

Kundemappe 

Serverrummet brænder ned!

  • Hvilken type servere skal vi købe?
  • Hvordan genskabes data hurtigst muligt?
  • Hvad med emails indtil den ny server er sat op?


Har du styr på ovenstående samtidig med du skal snakke med forsikringsselskab, brandvæsen, politi og medarbejdere? Din telefoncentral er i øvrigt også brændt!

Er det nødvendigt?
I en katastrofesituation er det de færreste der har tid til at tage stilling til, om der skal indkøbes en nyere server eller en tilsvarende. Når der nu alligevel skal investeres i nyt udstyr, var en opgradering måske på plads. Med en katastrofeplan, er der taget stilling til dette i forvejen, og Centex kan bestille varer ud fra en beslutning der ikke er taget i en krisesituation. I katastrofeplanen er det angivet hvordan et nyt system skal sættes op, og Centex har dermed en punkt-for-punkt liste med fremgangsmåden for installationen.
Alle rette instanser bliver kontaktet med det samme, så f.eks. internetforbindelser bliver genoprettet hurtigst muligt. Katastrofeplanen indeholder en fysisk katastrofepakke, som opbevares i Centex' serverrum. Denne pakke indeholder licensnøgler og kopier af CD'ere der skal bruges til geninstallation på nye servere.

Hvor hurtigt kan vi have drift igen?
Alle indgående emails omdirigeres til Centex' servere. Hvis Centex MailScan benyttes, kan der oprettes en fungerende webmail til nøglebrugere indenfor ca. 1-2 timer. Efter ca. 4 timer, eller den tid det tager at oprette brugere på Centex' server, vil virksomheden være kørende med email, og med en god chance for, at der ikke er tabt emails. Hvis Centex Remote Backup benyttes, kan alle brugeres postkasser være genskabt på Centex' server indenfor cirka 10 timer.